Niespełna 500 m będzie dzielić nową chłodnię PAGO od położonego w gdańskim Porcie Zewnętrznym terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Wybór lokalizacji to odpowiedź na potrzeby eksporterów i importerów mrożonej żywności: optymalne wykorzystanie ładowności kontenerów, obniżenie kosztów i skrócenie czasu transportu między chłodnią a portem. Zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień 2015 roku.
Aktualnie PAGO dysponuje pięcioma obiektami, na ponad 130 000 miejsc paletowych. Inwestycja w Porcie Gdańsk zwiększy potencjał składowania do prawie 170 000 m. p.
Nowy obiekt będzie posiadać 3 komory składowe, na około 36 000 miejsc paletowych, 3 komory zamrażalnicze, o łącznej wydajności 180 t / dobę, komorę kompletacyjną, pole odkładcze o temp. -18ºC, doki przystosowane do sprawnego załadunku i wyładunku kontenerów oraz pojazdów z zabudową chłodniczą. Chłodnia będzie pracować 24 h, przez 7 dni w tygodniu. Planuje się pozyskanie szerokiego wachlarza uprawnień eksportowych oraz utworzenie składu celnego. Oprócz funkcji magazynu wejścia / wyjścia w imporcie i eksporcie, obiekt będzie pełnił rolę chłodni składowej, dedykowanej lokalnym producentom oraz magazynu typu cross-dock, w ujęciu kompleksowej obsługi logistyczno-dystrybucyjnej, realizowanej przez PAGO w skali całego kraju. Obiekt będzie przystosowany do obsługi towarów ze wszystkich grup asortymentowych, wymagających reżimu do -24ºC, oraz przyjmowania świeżego mięsa.
Wybór lokalizacji w sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT nie był przypadkowy. Jest to bowiem największy i najszybciej rozwijający się polski terminal kontenerowy, a zarazem jedyny terminal głębokowodny w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Dobry dostęp ze strony morza oraz doskonałe możliwości operacyjne sprawiły, iż stał się hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo- Wschodniej.